Boos




"Ik word niet goed." "Wat dan?" "Ik ben nog nooit zo gedisciplineerd bezig geweest. Ik ben gestopt met roken, eet verantwoord, ga om de twee dagen naar de sportschool en kom godverdomme als dank maar liefst twee en een halve kilo aan in één week." "Dat zijn spieren" "Echt niet, mijn broek zit strak." "Je voelt je toch beter" "Ja, lichamelijk maar geestelijk ben ik een wrak." "Lichamelijke gezondheid is toch veel belangrijker dan je gewicht of hoe je er uitziet?" "Vind je?" "Ja, het is eigenlijk nogal oppervlakkig dat gezeur over je gewicht" "Ik zeur niet over mijn gewicht, ik vind het alleen ongelofelijk dat ik zo goed bezig ben en dat er vervolgens vanuit mijn eigen lichaam geen greintje motivatie komt. Laat een beetje spierballen zien of het begin van mijn wasbord. Maar nee hoor. Alle noeste arbeid ten spijt komt er gewoon nog een laag verhullend vet omheen" "Dus je bent boos op je eigen lichaam." "Ja" "Jij bent inderdaad niet goed.."

Geen opmerkingen: