Holmoment


Holmoment? Ja, een holmoment. Ik heb er regelmatig last van. Vooral in de zomer maar nu ook in de winter en lente. Op een of andere manier geeft altijd wel weer iemand mij een ruimschoots holmoment. Meestal op het strand, klungelend met een handdoekje maar vanmorgen was het weer raak. Ik verwisselde, zittend op mijn knieƫn, in de kleedkamer van de sportschool mijn schoenen. Aquajogging was net voorbij en de bejaarde dames keuvelden gezellig de kleedruimte in. Terwijl ik de laatste hand aan mijn veters legde, vielen de sportsloggies naast me op de grond. Ik keek op en ........waaaaah...vier blote konten op nog geen dertig centimeter afstand. Voorovergebogen, rommelden ze in hun sporttassen en vier sterren op leeftijd staarden me genadeloos aan. Dat is nou een holmoment.

Geen opmerkingen: