Overstroomd


Ik spreek veel verschillende mensen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Dat is inherent aan mijn vak. Ik zoek namelijk verhalen. Soms raak ik tijdens die zoektocht de persoon achter het verhaal een beetje kwijt. Ik zoek namelijk niet naar mensen maar naar ervaringen, naar passie. Het liefst vertel ik het verhaal van een ander nog mooier of beter geformuleerd door dan dat ze het zelf kunnen vertellen. Soms ontmoet ik iemand wiens verhaal me meer dan gebruikelijk bezighoudt. Dan komt ook de mens achter het verhaal in beeld. Dat gebeurde me vandaag maar liefst drie keer. Ik sprak drie mooie mensen met ontzettend aangrijpende verhalen over dood, hoop, tegenslag, bewustzijn en liefde. Verhalen die eigenlijk rustig een paar dagen in mij moeten marineren voordat ik ze opschrijf. Redelijk kansloos momenteel want ik stroom over.........

Geen opmerkingen: