DeLaro


Klinkt goed: DeLARO. Alsof het een Italiaanse sportauto als De Tomaso of de Amerikaans, Italiaanse of Britse (één zal er goed zijn) De Lorean betreft. Maar mijn DeLARO rijdt zeer zeker niet als een sportwagentje. Nou zie ik bovenstaande auto's ook niet doen wat ik en vriendin K. gisterenavond deden. Volledig illegaal maar oh zo leuk, reden wij het strand van Bergen aan Zee op. De omstandigheden waren perfect; de zon scheen nog, het was eb en er liepen weinig mensen. Dat laatste was dan wel weer jammer want het is natuurlijk wél zo leuk om gezien te worden als je zo stoer als wat met je DeLARO door het mulle zand brult. Het is best erg om het toe te moeten geven, maar wat vind ik het toch geweldig om in die auto te rijden. Als je voorbij komt, zwaaien kinderen, lachen oudere mannen die aan hun diensttijd terugdenken, kijken jongere mannen bewonderend omdat jij als vrouw dus wél kunt rijden, vragen vrouwen zich af waarom ik er wél oké uitzie terwijl mijn haar alle kanten opwaait en krijg ik altijd van iedereen voorrang. Goed, het moge duidelijk zijn: I love my LAndROver! -ondanks dat een normaal gesprek door het lawaai niet mogelijk is, je na tien minuten rijden een nierverzakking hebt door de stugge vering, mijn kinderen inmiddels weigeren om langer dan een kwartier met die 'kutvrachtwagen' te rijden, het apparaat 1 op 4 rijdt, ik gemiddeld twee keer per autorit stil sta omdat de motor afslaat, het licht niet werkt door een gesprongen zekeringetje maar door een totaal gebrek aan lichtschakelaartje etc etc.- Wat is het toch een geweldige wagen.

Geen opmerkingen: