Pino from Hell


Als rasechte brabo houd ik van verkleden. Al sinds jaar en dag ga ik terug naar mijn geboortegrond om tijdens carnaval zo onherkenbaar mogelijk ouderwets bier te hijsen. 11 november is geweest dus de voorbereidingen voor het toch wat achterlijke volksfeest zijn in Limburg en Brabant al weer in volle gang. Ik ben de laatste verhuisdozen aan het opruimen en stuitte op een stapel 'images from the past'. Trofeeën uit een ver verleden. Deze foto stamt uit 1996. Elf jaar geleden. De tijd voor het moederschap, huwelijk, verantwoordelijke banen, eigen huis, blaadjes harken en zo meer. De verenpruik is een boa die vakkundig in een aangeschoten bui op een dichtgenaaide pantybroek is genaaid. Hier ziet het er nog redelijk uit maar na twee dagen hossen en tijdens het alaaf roepen bier over mijn eigen hoofd gooien, zag ik er uit als Pino from Hell.

Geen opmerkingen: